Гуманістичні принципи Концепції нової школи
• Визнання талановитості кожної дитини (скасування конкурсного відбору до 1-го класу; неприпустимість дискримінації; рівний інклюзив; кожна дитина навчається у своєму темпі)
• Визнання цінностей дитинства (відповідність віковим особливостям; обмеження обсягу домашніх завдань; зростання обсягу рухової, творчої, практичної діяльності; вихід за межі класу — дослідження, мандрівки, екскурсії)
• Радість пізнання (самостійне конструювання знань на основі аналізу, досліджень, спостережень; розвиток критичних, творчих умінь; помилки — невід’ємна складова пізнання)
• Розвиток вільної особистості (незалежне мислення дитини; простір для вибору)
• Формування зорового способу життя, створення безпечних умов у школі та поза її межами (виховання відповідального ставлення до здоров’я та навичок власної безпеки в конкретних життєвих ситуаціях)
• Формування загальнолюдських цінностей: морально-етичних (гідність, чесність, справедливість, турбота, повага до життя, повага до себе та інших людей) та соціально-політичних (свобода, демократія, культурне різноманіття, повага до рідної мови і культури, патріотизм, шанобливе ставлення до довкілля, повага до закону, солідарність, відповідальність за себе, за добробут країни)
Головна ідея Нової української школи і нового Стандарту зокрема — навчання, побудоване на компетентностях.
Компетентність — це динамічна комбінація знань, умінь, навичок, способів мислення, поглядів, цінностей, інших особистих якостей, що визначає здатність особи успішно соціалізуватися, провадити професійну та/або подальшу навчальну діяльність (Закон «Про освіту»).
Немає коментарів:
Дописати коментар